Zwolnienie z nauki drugiego języka
Bartosz, uczeń w spektrum autyzmu rozpoczął naukę w Technikum Informatycznym, w którym obowiązują dwa języki – angielski i niemiecki. Chłopiec w szkole podstawowej uczył się wyłącznie języka angielskiego. Nauka języków jest dla ucznia szczególnie problematyczna z uwagi na zdiagnozowaną głęboką dysleksję.
Uczeń na wniosek rodziców, może zostać zwolniony z obowiązku nauki drugiego języka obcego nowożytnego. Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, dyrektor szkoły zwalnia ucznia z:
– wadą słuchu,
– głęboką dysleksją rozwojową,
– afazją
– niepełnosprawnościami sprzężonymi
– autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
Z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego.
1. Rodzice udają do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i składają wniosek o opinię.
2. Gotową opinię składaj do szkoły.
3. Dyrekcja rozpatruje wniosek rodziców formalnie i merytorycznie.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 373 ze zm.) – § 6 ust. 1.